מה לא מספרים לכם על סרטונים שיווקיים לעסקים?
מאת: שלמה ויונתן בן-עמי
שיווק מוצלח של עסק תלוי בקריאייטיב, ובמי שעומדי שמאחורי הקמפיינים והמראה הכללי של אתר העסק. האחידות במסרים הרעיוניים והויזואליים בין האתר והקמפיינים והפרסומים המובילים אליו היא קריטית – מי שמגיע דרך מודעה עוצמתית וסוחפת לאתר מיושן וסולידי עשוי לאבד מהתלהבותו. ההיבט הויזואלי של האתר חשוב לא פחות ולפעמים אפילו יותר מהתכנים המופיעים בו. אבל עיצוב מרהיב עם תפריטי דרופ-דאון ורקע זז זה כבר לא תמיד מספיק. היום יותר ויותר עסקים משלבים וידאו לא רק בקמפיינים שלהם אלא גם באתרים.
היתרונות של סרטונים עבור חברות הייטק
עבור עסקים חדשניים כמו חברות הייטק, שמציעים מוצרים יותר ויותר מורכבים, העברת המסר מורכבת יותר אף היא, ומתחילה ההתלבטות בין ההררי טקסט שאף לקוח לא יטרח לקרוא, לטקסטים קצרים יותר שלא בהכרח מצליחים להעביר את המסר. הפתרון לכך כמובן הוא תכני וידאו. היתרונות בסרטונים שיווקיים הם רבים. מכיוון שהם פונים גם לחושים ולא רק לצד האנליטי שקורא ומבין טקסט, הם אפקטיביים יותר בהעברת המסרים של העסק והמוצר שלכם. אתם לא רק מספרים שהוא מהפכני, אתם ממש מראים שהוא מהפכני. כמובן כאשר מדובר במוצרים מורכבים, באמצעות סרטונים ניתן להסביר ולהמחיש טוב יותר את מהות המוצר שלכם, בייחוד אם זה מוצר חדשני ותקדימי שאינו מוכר בשוק ודורש יותר הסברה.
סרטונים במדיה החברתית
סרטונים שיווקים הם מצויינים לא רק לאתר, אלא גם לנוכחות במדיה חברתית. וידאו תופס את העין, גורם לצופים להשתהות יותר זמן על המודעה שלכם מאשר על סתם תמונה סטאטית. סרטונים מעוררים לחיים את המותג שלך. סרטון מעוצב היטב אף יגביר את המעורבות, תפוצת הקהל והצפיות בסרטונים על-ידי יצירת לייקים, תגובות ושיתופים נוספים במדיה החברתית. הנתונים הם שסרטונים משותפים לעתים קרובות יותר מכל פיסת תוכן מקוונת אחרת. משמעות הדבר היא שסרטון יכול להביא את המותג שלכם לקהל חדש ואפילו למשוך לקוחות חדשים שלא היו מגיעים ללא שיווק בוידאו.
השלב החשוב שהרוב לא מדברים עליו
אחרי שהשקעתם בהפקת סרטון ורגע לפני שאתם משחררים אותו לעולם, יש שלב נוסף חשוב מאד שלא כולם מקפידים עליו וחבל – הוספת כתוביות לסרטון. ההערכה היא שכ-85% מהסרטונים ברשתות החברתיות נצפים ללא סאונד (!). זאת אומרת שהסיכוי שהמסר המילולי בסרטון שלכם יגיע ליעדו ללא כתוביות הוא נמוך מאד. סרטונים עם כתוביות נהנים ממעורבות קהל גבוהה יותר, גם כי הם תופסים את הגולשים 'השקטים' וגם כי המסר עובר בצורה מוגברת לקהל שצופה עם סאונד, גם דרך שמיעה וגם דרך קריאה. ואם זו לא סיבה מספיקה (85%!) – סיבה נוספת להוסיף כתוביות לסרטונים שיווקיים היא שבמקרים מסויימים חלה חובה כזו לפי חוק הנגישות. וכמובן, הנגשה לכבדי שמיעה היא בעלת ערך כשלעצמה.
היתרון של כתוביות תרגום בשיווק בינלאומי
העובדה שהרוב הגדול של הגולשים צופים בסרטונים בלי סאונד יכולה להוות חדשות טובות עבור מי שמשווק לחו"ל. במקום להפיק סרטונים בשפות שונות (בלי ספק הוצאה כבדה) ניתן פשוט להוסיף כתוביות תרגום באנגלית ובשפות נפוצות אחרות. באמצעות תרגום סרטונים תוכלו להגדיל בהרבה את הקהל הפוטנציאלי לסרטונים שלכם. לסיכום, ההשקעה בסרטון שיווק היא חשובה וכדאית, אך בשביל שהיא לא תרד לטמיון כדאי מאד להוסיף כתוביות.